کالاهای فرهنگی

اقتصاد محرم

اقتصاد محرم

یکی از مناسبت های پرشوری که در کشور ما برگزار می شود و بازار بزرگی را نیز به خود اختصاص می دهد، عزاداری های مربوط به محرم است. متاسفانه ما بازار محرم را هم از دست داده ایم! آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی از وجود ۱۰۰هزار هیئت عزاداری رسمی ثبت شده سخن می گوید، در حالی که به جز این، چندین هزار هیئت عزاداری به صورت غیررسمی نیز فعالیت می کنند.
در این بازار بزرگ وسایل زیادی از پارچه های سیاه، طبل، زنجیر، سنچ، پیراهن و لباس مشکی و … مورد نیاز است و می تواند آورده زیادی از جهت هم اقتصادی و هم فرهنگی برای کشور ایجاد کند. اما…! آمار زیر نشان دهنده این است که ما بازار محرم را از دست داده ایم!
۱٫  ۷۰درصد پیراهن های مشکی از چین وارد می شود.
۲٫  ۶۰درصد بازار طبل، دهل، سنچ و … از چین و هند وارد کشور می شود.

🔻به راستی چه عاملی باعث شده که ایران با این همه قدمت در تولید این پوشاک و لباس و ابزارهای مختلف آن، حاضر شود این محصولات را از چین، هند و … وارد کشور کند؟
🔻آیا تنها قیمت کمتر این محصولات نسبت به مشابه خارجی آنها باعت ترجیح عموم به استفاده از کالاهای خارجی می شود؟

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین مطالب

بالا