اسباب بازی

باربی ، دشمن خانواده یا در کنار خانواده

باربی

بارها شنیده‌ایم که بودجه‌ی ساخت باربی توسط سازمان اطلاعات آمریکا یا CIA پرداخته می شود. اینها را می پذیریم.

اما خوب است فارغ از این بحث ها نیز به این مسئله بپردازیم که چرا باربی بر طبق نظرسنجی اخیر سازمان لیما (بزرگترین مرجع علمی در صنعت محصولات کودک) که در آن نظرات کودکان ۴۲ کشور دنیا بررسی شده به عنوان پرطرفدارترین اسباب بازی دختران جهان انتخاب شده است و در هر دو ثانیه، پنج عدد  از این عروسک به فروش می رسد.

باربی توسط کمپانی ماتل، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی اسباب بازی ساخته می شود. تیم حرفه ای طراحی باربی از میان با استعدادترین طراحان عروسک انتخاب می شوند. این طراحان ساعات زیادی را در میان دختر بچه ها می گذرانند تا بتوانند از دیدگاه آنها به این عروسک نگاه کنند. این تیم به طور مداوم نیازهای دختران دنیا و خانواده هایشان را بررسی می کنند. یکی از مسائلی که چند سالی است گریبان گیر دختران شده است، علاقه به لاغر بودن است که باعث سوء تغذیه در برخی دختران شده بود. کمپانی ماتل تصمیم می گیرد با تولید باربی‌های تپل تر، علاقه به تپل تر شدن را در میان دختران افزایش دهید و موفق می شود.

به طور کلی آنچه باعث علاقه ی دختران و از آن مهمتر خانواده های آنان به باربی می شود، فلسفه باربی است. چیزی که تمامی محصولات برتر دنیا دارند: فلسفه.

باربی فلسفه خود را اینگونه انتخاب کرده است که ما به دختر شما کمک می کنیم که در تخیلات خود، خود را پزشک، معلم، مدیر، مربی فوتبال یا هر چیز خوب دیگری فرض کنید. از این رو، شعار باربی «تو می تونی به هر جایی برسی» می باشد. از این رو، خانواده ها مقاومتی در انتخاب این عروسک ندارند. چرا که این عروسک به دخترانشان کمک می کند که خود را یک آدم موفق در آینده فرض کنند. تبلیغ بسیار زیبای باربی، گویای همه چیز است.

محمد مهدی ایزدخواه

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین مطالب

بالا