مدل های درآمدی

مدل درآمدی هزینه های اضافی برای خدمات اضافی (Add-On)

Add-on

مدل درآمدی هزینه های اضافی برای خدمات اضافی (Add-On)

در این الگو، محصول یا خدمتی که ارائه می شود، دارای یک بخش پایه ی و اصلی (مثل بلیط هواپیما در خدمات هوایی) است که همۀ مشتریان بالفعل خواهان آن هستند و به همین دلیل، کسب وکار آن را به قیمت رقابتی عرضه می کند. اما در کنار این محصول یا خدمت، پیشنهادهای اضافی و جانبی دیگری (مثل ترنسفر فرودگاهی و سرو غذا) نیز ارائه می شود که به آن خدمات اضافی یا Add-on گفته می شود.
نمونه ای از کسب وکارهایی که از این الگو استفاده می کند عبارت است از:

  • صنایع خدماتی مانند مؤسسات توریستی و آژانس های هواپیمایی: در این کسب وکارها، مانند شرکت هواپیمایی AirAsia، خدمت اصلی، که همان صندلی پرواز می باشد، برای هر گرید هواپیمایی با قیمت رقابتی همان گرید عرضه می شود. اما خدمات اضافی از قبیل سرو غذا، نوشیدنی، ترانسفر فرودگاهی، تأمین بار اضافی همراه، انواع بیمه، باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری، در برابر مشتری قرار داده می شود که با جلب توجه وی، امکان افزایش درآمد کسب شده مشتری را فراهم کند.
برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین مطالب

بالا