مقاله و گزارش

رغبت مخاطبان در پرداخت هزینه محتواهای دیجیتالی

رغبت

چالش عدم رغبت مخاطبان از پرداخت هزینه محتواهای دیجیتالی 


در طول دهه گذشته، یکی از چالش های اصلی صاحبان محتوا و ناشران، چگونگی به دست آوردن درآمد از طریق افرادی که از محتواهای دیجیتال آنها به طور رایگان استفاده می کنند، می باشد. تا امروز بسیاری از افراد رغبت خاصی به پرداخت هزینه جهت دسترسی به سایت خبری ندارند، در حالی که آنها هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه روزنامه کاغذی ندارند. لذا حذف نسخه فیزیکی برخی از محصولات، ارزش ادراک شده نسخه دیجیتالی آن را کاهش داده است.  در صورتی که امروز بیشتر مردم از محصولات و رسانه های دیجیتال استفاده می کنند.


محصولی دیجیتالی و متمایز

یکی از روش های پیشنهادی جهت گرفتن پول بابت محتواهای دیجیتالی از مردم، ایجاد محصول یا خدمتی است که فقط نسخه دیجیتالی دارد و تاکنون نسخه فیزیکی نداشته است لذا باید به دنبال ایجاد مزیتی در فضای آنلاین بود که در فضای فیزیکی این مزیت وجود نداشته است. لذا این موضوع باعث می شود مخاطبان هم بابت آن هزینه پرداخت نمایند. مثلا در مورد موسیقی، با خرید حساب ماهانه توسط مخاطبان، آنها می توانند به میلیون ها آهنگ دسترسی رایگان داشته باشند در صورتی که در خصوص نسخه فیزیکی، این مزیت وجود نداشت.

 


مقایسه مردم آمریکا و انگلیس در پرداخت هزینه های محتواهای دیجیتالی

 

با توجه به نمودار زیر که توسط داده های حاصل از گزارشات Statista’s Global Consumer Survey تهیه شده است، خدمات اشتراکی (subscription services) در حال حاضر محبوب ترین روش استفاده از محتوای دیجیتالی در ایالات متحده آمریکا و انگلستان است.

مدل درآمدی محتوای دیجیتال

در حالیکه توزیع دیجیتال فرمت جدیدی برای توزیع محتوی موسیقی و ویدئو است، تمایل به پرداخت محتوای دیجیتال محدودیت هایی نیز دارد. با توجه به نمودار فوق می توان دریافت که مردم آمریکا رغبت بیشتری در پرداخت هزینه محتواهای دیجیتال نسبت به مردم انگلستان در انواع محتواهای دیجیتالی دارند.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین مطالب

بالا