⚡️الگوی تأمین کنندۀ راهکار، مربوط به کسب وکارهایی است که محصول یا خدمت آنها، بخش های اساسی زنجیرۀ ارزش مشتری را پوشش می دهد. مثلاً در صنعت محصولات تصویری، شرکت هایی هستند که صرفاً و به طور تخصصی فاز «تولید» محصولات را به عهده می گیرند و محصول را آمادۀ توزیع یا صداگذاری و تدوین می کنند.
هرچه بخش های بیشتری از زنجیرۀ ارزش پوشش داده شود، سهم کسب وکار از کیف پول مشتری بیشتر خواهد بود. ساختار شرکت های چندملیتی امروز، که با بخش بخش کردن زنجیره ارزش محصول و سپردن هر بخش آن به یک تأمین کننده ی راهکار، باعث رواج هرچه بیشتر این الگو شده است. ذکر این نکته اهمیت دارد که این شرکت های چندملیتی، در نهایت، مالک برند هستند و بخش برندینگ از زنجیره ارزش را خودشان به عهده می گیرند.
🔍 نمونه های استفاده از این الگو عبارتند از:
۱٫ استودیوهای انیمیشن ساز مستقر در کشورهای شرق آسیا مثل چین، کره جنوبی و تایوان، در فاز تولید انیمیشن به استودیوهای هالیوودی خدمت رسانی می کنند.
۲٫ کمپانی های پخش کننده فیلم که محصول تولید شده توسط استودیوها را گرفته و تمامی کارهای مربوط به بازاریابی، عقد قرارداد با سالن های سینما و تأمین نسخه های متعدد را به عهده می گیرند.
۳٫ آژانس تبلیغات «کانون ایران نوین» گسترۀ کاملی از محصولات و خدمات، از مشاورۀ بازاریابی و تبلیغات تا ساخت تیزر و طراحی و تأمین بیلبورد و… را ارائه می کنند.
