مصاحبه

شروع رونق یک بازی ایرانی در برج میلاد!

بازی ایرانی

مصاحبه با جناب آقای حقیقی مدیر عامل شرکت آمیتیس

شاید یکی از معدود بازیهای ایرانی که نامش را شنیده باشید بازی “نبرد در خلیج عدن “باشد. آقای حقیقی مدیر عامل شرکت آمیتیس ابتدا در شرکت صبا مشغول به کار بودند ولی بعد از مدتی تصمیم به راه اندازی یک شرکت مستقل بازی سازی میکنند، سرمایه اولیه آنهاحدود ۱٫۵ میلیون تومان بوده و از انبار یک پرده فروشی شروع به کار کرده اند.

ایشان درباره اهداف و اعضای تیمشان میگویند: هدف ما در ابتدا تبدیل شدن به بزرگترین بازی ساز در خاورمیانه بود ما به دنبال ساخت یک بازی ایرانی خوب و با کیفیت بودیم و در ابتدا اهداف مالی برایمان اولویت نداشت. تولید “نبرد در خلیج عدن ” حاصل تجارب به دست آمده از چهار کار قبلی آنها میباشد. وی بیان کرد ما یک تیم ۸ تا ۱۰ نفره بودیم، ملاک من برای جذب افراد انگیزه شان برای کار بود چرا که من معتقدم در این کار ۹۹% وابسته به تلاش و ۱% وابسته به نبوغ میباشد.
نقطه عطف ما نمایشگاه برج میلاد بود، در این نمایشگاه در ابتدا قصد ارائه این بازی را نداشتیم و خیلی اتفاقی یک دمو از آن به نمایش درآمد که توجه همه را به خود جلب کرد و باعث شد ارتش به عنوان حامی مالی از ما حمایت کند که در نهایت تنها ۱۵۰۰۰ نسخه از تولیدات این بازی را خرید که کمتر از انتظار ما بود.
نظر آقای حقیقی درباره حمایت ارگان ها از تولیدات گیمی هم جالب بود ایشان میگفتند که معمولا کارهایی که برای ارگانها ساخته میشود زیاد در بازار دیده نمی شود زیرا به جای نظر مخاطبان نظر ارگانها و حامیان مالی در آن پر رنگ میباشد، البته حمایت ارگانها در تمامی دنیا یک امر معمول میباشد ولی فرق آنها در بازاریابی و مخاطب شناسی بهتر است مثل بازی کال آو دیوتی. به نظر ایشان برای حمایت هرچه بیشتر و اقتصادی تر شدن تولیدات گیم بایستی ارگانی باشد که بر بازیها ارزش بگذارد و طبق آن به شرکت‌های سازنده تسهیلات بدهد که با تیراژ بالا به فروش برسد تا به سودآوری برسد آن موقع می‌توان روی بازی حساب کرد.
از نظر ایشان مشکلات کار بازی سازی در دو مرحله است مرحله اول عدم حمایت مناسب از بازی سازان و در مرحله بعد انتشار (توزیع).
از نظر آقای حقیقی بازی ساز ایرانی برای ورود به بازار شناخت کافی را ندارد و همیشه یک قدم از دلال‌هایی که بازیهای خارجی را به فروش می‌رسانند، عقب تر می باشد. البته برای جبران این نقص می توان از مشاوران بازاریابی استفاده نمود.
در اخر وی عنوان کرد با این که ما تلاش های زیادی انجام داده ایم و به نتایج مالی دلخواه هنوز دست پیدا نکرده ایم، اما باز هم مصمم و در حال تلاش میباشیم.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین مطالب

بالا